torsdag 4 augusti 2011

Till jobbet

Tidig start idag! 05.00 satt jag på cykeln på väg till jobbet! Och vart jobbar jag då kan man ju fråga sig!?! Jo jag jobbar som skorstensfejartekniker i Götene och Skara, och just nu har vi kontoret vid brandstationen i Götene. Så närmaste vägen till jobbet mäter ca 25km men jag försöker oftast köra lite roligare och finare vägar så då brukar de bli runt 37km och en dryg timma på cykeln. Jag bör vara på jobbet vid 6-6:15 så de blir ju till att gå upp ganska tidigt när jag ska cykla till jobbet. Mitt minimål är att cykla en gång i veckan men hellst 2-3dagar nu på sommaren! Idag var 3 morgonen denna vecka som jag satte mig på cykeln så de är ju mer än godkänt! Idag hade solen nog inte gått upp riktigt elle så var de lite mulet för de va nästan mörkt med solbrillorna på och de va bara 10grader varmt! Annars inga konstigheter idag utan jag trampar på strax under tröskel hela vägen. Åker källby, Medelplana, Österplana, Kinne-kleva och Götene. ca 37km på 64min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar