måndag 22 augusti 2011

Klubbmästare igen!!

Det går bra nu!! Tredje segern av tre möjliga i LCK:s KM serie! Idag var de MTB XC på programet. Johannes kom till mig redan vid 17 tiden för att vi skulle hinna med att träna lite innan loppet så jag visa honom delar av Råda skogen lite snabbt, vi körde 2 varv på säävs special bana och sen prova vi klättringen upp för "slalombacken"! Så nu va vi uppvärmda iaf! Jag tyckte mig känna att kroppen svara rätt bra redan nu så jag var ganska hoppfull över ett bra resultat i tävlingen. Vi blev 16st till start och jag tror att minst hälften har Kvänums IF som hem adress! Johannes och Skara Johan kändes som loppets två favoriter på förhand och sen var de lite mer öppet om tredjeplatsen men C Sääv och Tommy fick nog räknas som de två vassaste spekulaterna till 3:e platsen i förhand alltså! Sen var de Jag, Karl och Johan Norén från Mariestad som skulle försöka utmana! Starten gick och Tommy drar iväg som skjuten ur en kanon, Johannes hänger med och svara med ett mot ryck som ger honom några meter med Skara johan på andra plats. Jag lägger mig på en 5:e plats efter Tommy och Sääv. Jag hänger med dom hela andra halvan av första varvet som är en sjukt jobbig stig där man aldrig för vila, går kanppt sitta ner någonstans! Väl ute på grusvägen igen på 2:a varvet så lägger jag in en stöt för att känna lite på Tommy och Sääv, jag får lucka och jag dunkar på allt jag kan. Sen håller jag den luckan hela andra varvet och på tredje så börjar de ta in rejält på mig, jag kör på där jag känner att de inte kostar förmycket och ställer in mig på en spurt om 3:e platsen, nu lyckas jag hålla ca 10 meter ner till Tommy på 4:e platsen så jag behöver aldrig spurta! En mycket kul och sjukt jobbig tävling! 3:a totalt och 1:a i klubbmästerskapet! Nu är de bara full laddning till på onsdag som gäller då 4:e och sista KM tävlingen går, LVG linje med start och mål vid Trolmens fotbollsplan. Så håll tummarna för ytterligare ett bra lopp. Och på lördag ska jag förresten åka långlopps SM på MTB, Finnmarksturen har fått SM status iår så då hoppas jag på pigga ben igen!!

1 kommentar:

  1. Grattis sonen, bra kört och det är klart att vi håller alla tummar vi har tills på onsdag och så klart även till lördag.
    /Mamma

    SvaraRadera