torsdag 18 augusti 2011

Bra pulver i benen nu....

Efter urladdningen igår så kände jag idag att de fortfarande fanns bra med pulver i benen och suget efter att sätta en ny rekord tid på råda tempot in fann sig snabbt när även vädret visa sig från sin bästa cykel sida, alltså vindstilla och ca 20grader! Så sagt och gjort, på med cykelkläderna och de våta specialized skorna som nu satt som fast gjutna på fötterna, jäkligt skönt faktiskt! Ut på cykeln och körde ett uppvärmningsvarv, och redan här så känner jag att idag kan de gå fort! Startar sen där man ska, alltså vid farthindret utanför rådaskola, full fart upp för  kyrkbacken, har nog alltid en tendens att gå lite för hårt där, men så är de. Sen ner i tempobågen och bara trampa på! Väldigt långa sträckor så får jag upp mätaren i en bra bit över 50knyck och de är riktigt skön kännsla att kunna ligga i dess farter och bara fortsätta att pressa! Kan hända att jag går lite hårt under mitten delen av loppet för jag är bra trött upp genom råda men när backen börjar så känns de rätt bra igen och klockan skvallrar om att de kommer bli en ny rekord tid! Så jag trycker ut de sista jag har och stannar klockan på 13:34 över 9.8km. snittfart på dryga 43km/h. GÖTT! Nu ska jag bara konservera formen till nästa vecka då de väntar 2 nya KM och nästa helg Finnmarksturen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar