måndag 15 augusti 2011

Klubbmästare!!

Ikväll har jag varit och kört klubbmästerskap med LCK, MTB tempo stod på schemat för dagen! Detta är ett sjukt jobbigt tempo på endast 2.85km och inte en höjdmeters klättring och halva sträckan är grusväg! Hur kan de då vara så sjukt jobbigt!?! De är små små kuperat hela tiden så de finns ingenstans att vila eller ens sätta sig ner! De är bara att stå upp och mata på! Idag var första gången jag körde denna banan med 29:er, och jag upplevde de som att de flöt mkt bättre för mig än när jag kört 26:a här. Dagens tuffaste motstånd i den öppna klassen var Johan Norén från Mariestad som kom till start, och i kampen om klubbmästartiteln var Johan Odh den som hotade mest. Jag körde ganska avslappnat hela vägen och gjorde inga misstag, så de räckte till totalseger med 3sek över Johan Norén och ett 30 tal sekunder ner till Johan odh tror jag. Så nu kan jag titulera mig som klubbmästare i mtb tempo! Stort tack till Evalds som sponsrat med varupriser! På onsdag är de dax för lvg tempo! För mer info om starttider och plats så LCK:s hemsida!

3 kommentarer:

  1. GRATTIS! Jag hade cykel och väskan packad för att dra kl. 17.00, en Gbg kund kom och hälsade på, slutade med att han köpte min S-Works MTB och en Epic TestBike. Vi var inte klara förrän 19.30! Var ju en trevlig kväll men hade laddat för att utmana dig :-) Blir väl nästa måndag härnäst, på onsdag jagar jag på kidsen i Oltorp... // Hejja

    SvaraRadera
  2. Alltid gött att göra affärer!! Någon måste ju se till att sverig flyter när vi andra roar oss!! Men du är välkommen nästa vecka! Kan bli ett tufft race om alla kommer som ska!!/Fredrik

    SvaraRadera
  3. Grattis, Fredda!!
    //Sameforsarna

    SvaraRadera