söndag 7 augusti 2011

Helgens bestyr

Som jag skrev i fredags så vet man aldrig riktigt hur mycket tid man kan ta till träning en vanlig helg som denna. Nu blev de så att hela familjen åkte till äventyrslandet i Götene hela lördagen, inte mycket att ha men barnen hade toppen kul iaf! Och de va ju lite därför vi åkte dit! Och att de sen var gratis inträde gjorde ju inte saken sämre, för att pröjsa närmare 400 bagis för att gå in där lär jag aldrig göra! När vi sen kom hem så var de Marias tur att ge sig ut på ett träningspass först och sen var de meningen att jag skulle köra efter åt, men klockan gick och den blev strax efter 20 innan jag fick tid att ge mig ut, kom jag ut då? Nej, de gjorde jag ju inte, sökte lite motivation hos min team kamrat johannes men de hjälpte inte denna kväll.... så kan de gå. Men idag söndag så blev de ett mjölksyra rikt MTB pass med C.Sääv i Råda skogen. Vi körde ett fint varv med så mycket klättring som går att få i råda och ganska tekniskt utför så de var precis vad jag behövde! Benen var inte med mig till 100 idag så jag fick slita rejält men fick mig ändå en riktig cykel lektion av herr Sääv som körde skiten ur mig idag!! Men utan min Specialized Stumpjumper Ht 29:er hade jag vart ljus år efter, tröttnat och åkt hem! Nu hade jag roligt hela tiden ändå! De finns en sjuk åk glädje i den här cykeln!! passet blev ca 1.5h och 30km långt. Summering av veckan: 7pass och ca 237km. En hyffsad start på höst säsongen för att vara mig! Imorgon ringer väckarklockan 4:50.... Natti natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar