onsdag 24 augusti 2011

Fjärde raka....

Idag var de då dax för fjärde och sista racet i LCK:s KM serie 2011. Jag hade ju sedan tidigare lyckats vinna de första tre loppen i KM klassen, tempo på MTB och LVG och XC  på MTB så idag gick jag för att ta storslam och vinna alla fyra loppen! Jag mötte upp Johannes vid starten redan vid 17:10 så vi skulle kunna tjuvträna lite och få en riktig uppvärmning! Vi åkte dryga 30km innan start och mina ben kändes ganska hyggliga, som de gjort de senaste veckorna! Johannes hade lite tyngre ben efter ett hårt syra rikt MTB pass igår så de passa bra att vi fick en rejäl uppvärmning idag! När klockan slog 18:30 så var vi ca 16 man som drog iväg efter masterbilen dock var vi bara tre stycken med LCK tröja på, lite synd. Övriga var 4 från min andra klubb, Kvänum (Johannes,Skara Johan,Sääv och Karl) 3-4från Mariestad och ca 4 från Falköping och några till tror jag. Vissa av oss hade lite lösa planer på hur vi hade tänkt lägga upp loppet hur vi skulle göra för att komma loss, men alla var verkligen åksugna idag och på grund av rådande vindar idag så var de typ omöjligt att komma loss så efter något varv så insåg nog de flesta att idag kommer de avgöras på sista varvet i sista backen eller i en ren spurt. Och så blev de! Jag vet ju vilket hjul jag ska ligga på in i sista backen, och han vet att jag kommer ligga där, (lite uppgjort!) och ja det är Johannes jag menar!! Du är grym mannen! Han gör de han gör bäst, nämligen cykla riktigt fort uppför! Idag var de ren motvind upp så de gynnar ju den som ligger på hjul ganska mycket och tack vare de så orkar jag gå med han upp för backen, och här får vi luckan som vi väntat på hela loppet! Så jäkla grymt kört av Johannes, väl upp så kan jag skarva på rycket och hjälpa till med drag jobbet och märker att vi kommer hålla undan till mål! Johannes har gett allt han har i backen och på så sätt gjort våran dubbelseger möjlig! Jag får rulla först över mållinjen idag men utan Johannes jätte jobb i backen hade de vart klung spurt! Så jäkla gött att känna att benen är med idag oxå! Skara Johan fullbordar temets trippel genom att vinna klungspurten om 3:e platsen och sääv tar 5 platsen!
Riktigt bra jobbat av hela temet idag! Karl var med och bäddade för oss genom en fin atack strax innan backen på sista varvet så Falköpings åkarna fick gå upp och jobba lite tidigare än de tänkt! Helt perfekt!! Nu laddar jag för Finnmarksturen på lördag och hoppas kunna ta en top10 i H-30 då!!
Förövrigt var inte detta bara fjärde raka segern i årets KM serie utan fjärde raka KM guldet på linjeloppet!

2 kommentarer:

  1. Grattis! grymt kört alla loppen. Hoppas formen hänger kvar länge!Vi ses.

    SvaraRadera
  2. Jättegrattis.... och lycka till på lördag! /Mamma

    SvaraRadera