onsdag 3 augusti 2011

Första inlägget!!

Då var de dax att göra första inlägget i bloggen som skrivs i samarbete med Team Evalds MTB 29:er.
Igår körde LCK sin 3:e deltävling i Onsdagsrace serien, Skara Tempot! Teamet var representerat av mig och Johannes.
Detta är nog den jobbigaste av deltävlingarna både fysiskt och psykiskt, för 37.12km tempo är rätt jobbigt!
Vi blev bara 8 man till start idag men de spelar ju mindre roll när man kör mot klockan och sig själv!
Jag blev lottat som första åkare med Johannes jagandes 1 min efter mig.
Tänkte för mig själv att jag måste hålla undan minst 15min innan han får komma ikapp mig, de blev23min! Jag la mig på behörigt avstånd, 7-10meter efter hans bakhjul och kämpade på där in till vändpunkten i rondellen, sen fick Johannes en lite mental svacka så jag fick passera honom strax efter vändningen igen,
men efter bara någon minut hade han fått upp farten ordentligt och passera mig i betydligt högre tempo
denna gång! Så nu var man själv igen! Johannes flög fram på hemvägen och sista biten från Vinninga och in
till mål gick han som tåget. Jag själv gjorde mitt bästa Skara tempo hittills och förbättra mitt personbästa med
nästan 2min. Sluttid för mig: 53.40, detta ger en snittfart på 41.5 km/h. Väder och vind var helt perfekt,  ca 25grader varmt och nästan vindstilla. Bättre blir de inte!!
Nu väntar mer träning runt och över tröskel fram till onsdag,torsdag nästa vecka för att försöka hitta en
liten toppform till Cykelvasan 13/8.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar