torsdag 5 januari 2012

Hålla sitt nyårslöfte....

Jag kan ju inte redan bryta mitt nyårslöfte om att uppdatera bloggen oftare, så nu kommer ett kort inlägg!!
Vad har hänt sen i lördags då!? Jo söndag blev vilodag och en riktig ätar dag, den sista på riktigt länge då jag slagit vad med min fru Maria och en polare om att vi ska loosa 10% av vår nuvarande kroppsvikt till 1/5-12!
För mig innebär de att jag ska gå från dagens 83kg ner till 75.9kg! Och de ska gå med mycket träning och rätt mat! Och betydligt mycket mindre GODIS! Så från och med i måndags så ser våra liv lite annorlunda ut! Jag börja med ett relativt långt (för att vara mig!) distanspass med löpskorna under fötterna, 14km blandad skogslöpning ihop med PB. På tisdagen så tog jag cykeln hem från jobbet, inget långt pass men jag körde hårt hela vägen så benen fick verkligen känna att de finns! Tisdag kväll avslutades i Sparbanken Lidköping Arena där jag såg Villa slå Sirius med 6-4!!!
 Onsdag blev till en vila dag då ingen tid fanns för träning. Idag torsdag blev de ett pass löpning nu på kvällen, snabbdistans asfalt 12km 57min. Till helgen får de bli lite distans på cykeln hoppas jag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar