måndag 24 oktober 2011

Jobb, bandy och cykel

Hej på er, nu va de ett tag sen de blev ett inlägg här, och vad har hänt sen sist då!? På träningsfronten ser de något ljusare ur just nu, men bara lite lite! Blev faktiskt 3 pass förra veckan! Kort men intensivt racer pass hem från jobbet i måndags (se föregående inlägg), på lördagskvällen blev det ett stenhårt, intensivt, sjukt jobbigt och ganska kort TC pass i LCK lokalen. Jag körde första 3/4 av följande pass:
 

Sjukt jobbigt första TC pass!




 45 min blev de och då kom jag upp i 200 i puls två gånger sen var jag mer eller mindre tvungen att kliva av cykel annars hade jag jag trillat av! Tycker att kroppen svara ganska bra trotts de långa träningsuppehållet!
Sen på söndagen var de upp i ottan för att åka och jobba några timmar fram till lunch, när jag sen kom ut och såg och kände de underbara höst vädret blev jag sjukt sugen på att köra ett sista varv på kinnekulleleden, men eftersom jag inte träffat familjen på hela fm så var de med dom jag ändå ville tillbringa eftermiddagen med, MEN jag kom hem till tomt hus för resten av familjen var på utflykt till mormor och morfar så då var de inget svårt beslut att ta, jag drog på mig cykelkläderna, lassa cykeln i bilen och åkte upp till Jernaklev där fick jag börja med att skjuta en patron i bakdäcket för jag hitta inte min vanliga pump och efter 8 veckor sen sist jag cykla var de lite dåligt med luft i! Sen drog jag i väg i högsta fart och kom snart upp på rött, men jag pumpa på och satan vad kul de va! 29:er går som en dröm! De va sjukt blött och lerigt precis överallt! Tur man åker storhjuling! Tekniken sitter överförväntan bra! Pulsen är hög och jag snittar 170 under passet som blir 27km, varav 21km på leden.



Skiten blev den men funka kanon hela passet!

Glad, skiten och TRÖTT!  


Och imorgon tisdag 25/10-11 är de äntligen dax för bandypremiär! Villa-Sandviken! Jag kommer vara på plats i Arenan från 17:00 imorgon för att känna av stämningen och stötta mitt älska lag!
Japp, jag är en riktigt bandy nörd!! Men de står jag för!!



Årets matchtröja!!

Och nu är de klart, de blir cykelcross tävling för mig i stockholm till helgen! Nästan hela teamet kommer åka upp på lördag morgon för att köra tävling!! Ska bli sjukt kul och jobbigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar