söndag 2 oktober 2011

ÄNTLIGEN!!

Äntligen vad kan man ju då undra!? Jo idag har jag gjort mitt första träningspass på exakt 5veckor!
Givetvis inget kanon pass med mjölksyra och hög puls utan ett lagom första pass! Och de va löpning som gällde idag! Har längtat efter den alternativa träningen nu ett tag så att ut och cykla fanns de inte en tanke på just nu! Jag hade tänkt att åka rullskidor idag som första pass, och allt var iordning för det, kläder och pjäxor på, skidorna under fötterna och sen ska jag ta första stavtaget, då märker jag att en liten plast bit som håller fast handremmen i staven är borta! Jag leter en stund men hittar de ej. Så det blev till att sätta sig i bilen igen med resten av familjen och åka hem och laga mat! Skit oxå. Efter maten hade regnet kommit och då kände jag inte för att ta ut rullskidorna igen utan då fick de bli 7km löpning på 38min i råda skogen! Inte fort och inte långt men de var ett träningspass iaf! Känner mig motiverad nu igen och jag hoppas kunna driva ut de sista av virus förkyldning med mer eller mindre hård träning nu i veckan! Kommer nog bli en del rullskidor och löpning de närmaste nu. Lite styrketräning och sen även lite cykelcross! Nu j.... är jag på G igen hoppas jag! Inga bakslag nu bara, då bryter jag ihop!

2 kommentarer:

  1. härligt att du e sugen på lite träningsvariation för jag fixar träningen åt dig imorgon..ska vi kalla det för optimal intervallträning?? Innehåller ju både helkroppsstyrka och kondition..så de måste va perfekt ju..=)Väl mött på Karlag imorgon!

    SvaraRadera