måndag 17 oktober 2011

CYKLING!!

 Första cykelpasset på nästan 8veckor! Sist jag satt på racern var på KM linjet typ 24/8! Jag gick ut stenhårt i 45k/h utan uppvärmning, var så jäkla skönt att sitta på cykeln igen, men de var så längesedan att de kändes lite konstigt och vinglit, ganska kraftig sida mot och dugg regn så de va inget vidare väder men jag njöt! Tog i för allt jag var värd hela vägen hem, jag starta vid jobbet i götene. blev trött och stum men inte tog mkt syra ändå! 26.6km på 44min.
Så fort jag nu satte mig på cykeln igen förstår jag varför jag är cyklist och inte löpare eller rullskidåkare eller nått annat, jag älskar ju att cykla! Nu börjar man längta efter att komma i form och tappa de 4 extra kilona jag lagt runt magen och kanske köra någon cx tävling senare i höst eller tidig vinter!
Var förövrigt uppe på Kinnekulle i helgen på utflykt med familjen, Kinnekulle leden såg riktigt fin ut på de delar jag såg! Blir sugen på att åka ett sista varv där innan snön kommer!! Men nu ska jag hålla mig frisk och kry och inte börja träna för hårt!

1 kommentar: